Bu seneki marketing istanbul konferansına giden oldu mu?
Konferansın tamamı 3 konu etrafında dönüyordu...
1) Markalaşın! (pek de yeni bir söylem sayılmaz... ve aslında Ali Saydam gibi kişiler bu fikre karşı çıkmakta)
2) Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri desteklenmeli (Türkiye' de sadece vizyonel firmalar hayata geçirebiliyor)
3) Klasik pazarlama yöntemleri artık eskisi kadar verim getirmiyor... Yeni bir konseptin devri başlıyor (hatta başladı bile!): KULAKTAN KULAĞA PAZARLAMA (İngilizce söylemiyle "word of mouth marketing".
Peki bu konsept de nedir diyorsanız... : http://www.mediacatonline.com/womm/!!!
Ancak kısaca bahsetmek gerekirse; artık tüketiciler direk firmaların elinden çıkmış dokümanlar ve ağızlarından çıkmış söylemlerle satın alma kararlarını vermek istemiyorlar; ceplerinden çıkacak parayı "çevrelerinin tavsiye ettiği ürünlere" yönlendirmek istiyorlar... Neden mi? nedenini kimse tam olarak bilmiyor ama bence "biz" pazarlamacılar o kadar bombardıman haline getirdik ki mesaj verme olayını, inanılırlığımız bir o kadar düşmeye başladı...
Sunday, December 17, 2006
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment